Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 13 Februari 2014

GORENG KAILAN SOS TIRAM.... eemmmm dapppnya :)


Assalamualaikum kekawan :)


Sayur kailan ni kegemaran kami sekeluarga... hendaknya kalau saya masak goreng kailan ikan masin... lagi licin mangkuk sayur tu... semalam saya buatlah Kailan sos tiram ni.. pun mereka suka, anak-anak saya ni memang penggemar sos tiram, jadi kuahnya terpaksa dilebihkan sebab kuah tu yg disudu berlebih oleh mereka.....
Bila weekdays memang saya suka yg tumis-tumis air macam ni, pastu regunya goreng  ikan sambal berlado... lagi bertambah dia orang makan... Malam tadi nasi tak bersisa langsung... en suami siap bagi tahu ... lapar ni sebab tengahari tak sempat makan... kesiannya en suami, kerja sampai tak sempat nak makan tengahari tu...

Jom nak tengok resepi saya yg simple dimple ni kihkihkih... Nabilah dan najeeha bila dah besar refer kat blog mama ni ye cari resepi hehehe ada lagi ke blog ni .. :P

GORENG KAILAN SOS TIRAM

Bahannya :-
  • 1 ikat sayur kailan (saya selalu beli yg siap berikat tu)
  • 2 labu bawang putih di hiris
  • 1 biji bawang merah di hiris
  • 2 sudu besar sos tiram
  • udang putih secukupnya
  • garam
Caranya :-
  1. Panaskan sedikit minyak, masukkan udang yg telah digaul dgn sedikit garam, apabila udang dah separuh masak, goreng bersama bahan hiris hingga wangi.
  2. Kemudian masukan sos tiram bersama dengan sedikit air, selepas tu baru dimasukan sayur kailan dan garam, kacau sehinga sayur masak.
  3. Rasa masinnya, dan angkat serta siap dihidang :)



7 ulasan:

  1. sodap!!...ari nie sy goreng daging kunyit & sambai teloq rebuih jaaa...menu org nantok di pagi hari..hahahaha..

    BalasPadam
  2. Seronok bila masak ada org yg makan kan CH...okje jarang beli kailan....entah tak tau kenapa hehe...

    BalasPadam
  3. Salam...Ohhh sedapppp ni...lagi2 ada udang...

    BalasPadam
  4. Aku pulak kan T kalau masak kailan ni pasangan secocok dia msti ikan masin..nak jugak aku terai ngan udang dan sos tiram ni...Tp yg berLADO-LADO tu menu wajib ada tiap2 hari T...MINANGGGG kannnn....

    BalasPadam
  5. jarang masak kailan, saya lebih suka sawi putih hhehe

    BalasPadam
  6. ini pong peberet saya...tapi biasa togel2 aje tanpa udang. menu tak jemu, makan ari2 pun takpe

    BalasPadam
  7. 2 labu???????banyak sangat tu.

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)