Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Isnin, 3 Februari 2014

SUP KETAM.... emmm enaknya ;)

Assalamualaikum kekawan... selamat malam dan selamat beristirehat ;)


Terima  kasih kepada kekawan semua yg mendoakan Nabilah cepat sembuh. Alhamdulillah nabilah beransur baik, badannya dah kurang panas, makan pun ada selera.. byk makannya petang tadi, bertambah dia makan.
Sudah menjadi kebiasaan saya bila ada yg demam, bubur nasi dan sup ketam lah yg saya masakan. Bila sup ketam selalu dikaitkan dgn demam denggi, bagi saya walaupin demam biasa kalau diberi makan sup ketam cepat demamnya kebah. Alhamdulillah setakat ni keluarga saya amalkan cepat sembuhnya.
Sup ketam yg saya buat cukup mudah resepinya kekawan. Jom intai resepi saya ni ;)

RESEPI SUP KETAM

Bahannya :-
  • 2 ekor ketam
  • 1 biji bawang merah kecil*
  • 1 ulas bawang putih*
  • 1 inci halia*(*dihiris)
  • 2 tangkai daun sup
  • minyak utk menumis
Caranya :-
  1. Panaskan sedikit minyak, tumiskan bahan hiris sehingga wangi.
  2. Kemudian masukan dua cawan air dan masukan ketam.
  3. Rasakan garamnya, bila dah mendidih dan ketam dah masak, masukan daun sup.. Tutupkan api.

7 ulasan:

  1. tak pernah try sup ketam.. thanks for d resepi, ade masa nanti bole try... :)

    BalasPadam
  2. aduhh....sedapnya sup ketam ni kak...peberet hubby sy ni...hehe..
    harap2 Nabilah makin beransur sembuh ye...amin! :)

    BalasPadam
  3. belum pernah mama makan sup ketam lagi kak..

    BalasPadam
  4. ringkas je resepinya ye kak..alhamdulillah dah beransur sihat dah nabilah

    BalasPadam
  5. Simple sungguh resepi awak CH...walaupun simple org demam tentu berselerakan...

    BalasPadam
  6. SAMALAH SY PUN SUKA MSK KETAM KALAU DEMAM ...

    BalasPadam
  7. mak saya selalu buat sup ketam..saya pon suka jugak..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)