Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 19 Februari 2014

BILA TEKAK SI ANAK RASA TERINGIN..... :)

Assalamualaikum kekawan... senyum sikit :)


Sewaktu jejalan di pasar tani Shah Alam tu, tiba-tiba Jeeha ternampaklah kepah ni... "mama, kita beli kepah tu, dah lama tak makan"... mama pun membelek sebungkus kepah tu , lantas bertanya... "Berapa harga sebungkus ni dik"... "RM10.00 kak"... Gulrppp kecik ajer bungkusan tu, adalah dalam 500grm kot tapi atas rasa anak yg teringin , sedaya mungkin ditunaikan.. Cuba tengok isi kepah tu kekawan, kesian tengoknya, lebih besar isi kerang,  sekali hadap jer kepah tumis serai tengahari tu selesai... masakan itu yg di minta oleh Najeeha.... mama layankan jerlah...

Kekawan ada rasa macam tu, bila anak-anak teringin ... :)

KEPAH TUMIS SERAI

Bahannya :-
  • 1 bungkus kepah
  • 1 inci halia *
  • 2 ulas bawang putih *
  • 2 biji bawang merah * (*dihiris)
  • 1 batang serai di ketuk
  • 1 helai daun kunyit
  • garam
  • sedikit air
Caranya :-
  1. Tumis bahan hiris hingga wangi, tuang air ke dalam kuali kemudian baru dimasukan kepah.
  2. Lepas tu masukan serai, daun kunyit, garam dan gaul sehingga mesra.
  3. Rasa garamnya, sedap dimakan bersama sos cili ... ratah pun sodap....

13 ulasan:

  1. mahai gak ye rm10 banyak gitu..kulit je beso hehe..saboo je le..janji dapat makan

    BalasPadam
  2. skrg ni sume mahal...sy tak penah masak siput sedut...tp hari tgk rupanya 1kg RM13.90...mahal gak eh.

    hari ni sy bukan tekak anak yg ingin, tetiba tgk gambar pretzel terus nak makan...sib baik koop dekat dan jual..mahal gak 1 bekas kecik RM10

    BalasPadam
  3. fai tak pernah makan kepah ni..teringin pula nak makan tengok gambar akak tu. hehe... rasanya mcm mana ea kak?

    BalasPadam
  4. mahalnye kak yati...tp dah anak yang mintak, tak sampai hati nak tolak kan..
    saya ingatkan ini lala..huhu

    BalasPadam
  5. bila saya baca ni tiba2 anak tekak saya pulak yg teringin..acaner tu...huhu

    BalasPadam
  6. pebret tekak saya nie kak..hehehe..

    BalasPadam
  7. pebret tekak saya jugak ni. kalau saya wat tumis pedas ala china tu. malatop!!!

    tapi kalau tekak sakit. kena la masak mcm resipi akak ni.

    BalasPadam
  8. niesa xpernah mkn kepah..hehe..sll tgk je kwn2 mkn..

    BalasPadam
  9. alahai isi dia T oiii...kocik bonar tapi hargo dio biso bonar...

    BalasPadam
  10. byk tu jer isi kepah tu.. tapi anak punya pasal, layankan aje la akak kan?

    BalasPadam
  11. Anak acik pun kata macam tu yatie..tak puas makan mak..kecik sangat isi katanya

    BalasPadam
  12. Anak teringin ketam CH....asyik ketam jer....kadang tu tak beli jugak....hehe
    Betullah sekarang mahal...rasanya dulu 5 henggit jer...okje tak suka beli sebab isinya sikit!

    BalasPadam
  13. bila anak dah nak...x sampai hati x beli...

    kocik isi nya tu...mesti rasa x puas...

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)