Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 13 Jun 2014

Apa HOMEWORK kamu NABIL...

Assalamualaikum kekawan.. 
Salam jumaat yg barakah buat semua :)

Hari isnin sekolah akan dibuka semula kan kekawan.. cer kita tengok dah habis ke anak2 kita buat homeworknya.. Nabil kerja sekolahnya hanya hafazan jer yg cikgu beri..

Tengok jadual Nabil, dia kena hafaz Al Baniyah dan Al Qadr.. cikgu dah bagi jadual suruh hafaz sampai 15hb ni.. tapi dia baru habis hafaz ayat 7 surah Al Baniyah ni.. Al Qadr tak masuk lagi ni..


Selalu saya buat hafazan ni lepas solat maghrib sampailah ke isyak.. kena sabar banyak dengan Nabil ni.. byk benar mainnya.. 

Saya baca dulu, pastu dia ikut, suruh dia ulang2 banyak kali, lepas tu , suruh dia pejam mata dan baca apa yg dia hafaz tadi.. kena bersungguh ajar dia ni.. sebab lepas tu ustazah dia suruh ulang hafazan yg dia dah hafaz..

Yang ni jadual hafazan Najeeha.. kakak seorang ni senang nak diajar.. dia pergi duduk jauh2 menghafaz, bila dah hafaz dia datang kat saya suruh semak hafazan dia tu.. Alhamdulillah senang banyak dengan jeeha ni..

Kak Nabilah saya ajar homeworknya lepas solat isyak buat matematik, english pastu pantau penulisan dan pemahaman Bahasa Malaysia dia..

Tentu anak2 kekawan semua dah siap kerja sekolah kan :)

p/s Entri autopublish sebab saya balik kuang , kakak saya anaknya bertunang sabtu ni, so tolonglah apa yg patut eheh :)




17 ulasan:

  1. Anak perempuan memang mudah sikit kalau bab hafazan ni Yati. Tapi mungkin Nabil akan mudah juga bila dah biasa nampak kakak-kakak dia. Kena sabar. Yg penting masa mengajar jgn marah-marah... otak anak jadi tak concentrate itu cara kakak.

    BalasPadam
  2. baru ulangkaji yer nabil..dah nak bukak sekolah ni..

    BalasPadam
  3. Salam kak... ohh banyak juga kerja rumah anak2 kan... klu yg dah siapkan tu ok lah, tapi klu yg belum hah! kelam kabut lah jawab nya...hihi

    BalasPadam
  4. biasa lah budak2 yati...cuti sekolah abis semua lupa. nak bukak sekolah ni baru kelam kabut. anak saya pon sama.

    BalasPadam
  5. Dari hari pertama cuti saya suruh Abang buat homework 'sikit-sikit', betul-betul sikit dia habiskan.... Hari ni saya dah warning pepagi lagi sebelum ke pejabat. Mesti habiskan satu buku aktiviti homework tu sebelum saya balik. Kalau tak siap, saya tak mahu tunjuk ajar. Memang mencabar betul budak-budak sekarang ni. Kalau dah manja, memang lembut-lembut cakap ni tak main depa... Anak sayalah, anak orang lain saya tahu :)

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah seronok bila lihat kanak2 dari kecil mereka menghafal :D

    BalasPadam
  7. Nak terer tiru abang TT tu Nabil....abg TT tu hafiz tu.....betul tak TT?...
    Anak Okje tak siap siap jugak homeworknya CH...geram nengoknya...leka tengok TV

    BalasPadam
  8. esok nak sekolah..malam tu pulun buat keje umah..ahahha..kisah zaman skolah dlu..

    BalasPadam
  9. insha Allah , sikit masa lagi pandailah nabil tu . kena perlahan2 . budak ni klu dipaksa , selalunya trus mogok ...

    BalasPadam
  10. In syaa Allah anak2 yatie boleh...

    BalasPadam
  11. Cuti kalini betul2 cuti.. Kami asyik berjln je. Dah hujung2 ni barulah nak tgk buku. Adeh laaa..

    BalasPadam
  12. Salam kak.. bagusnya... cuti sekolah cikgu bagi surah utk hafal ye.

    BalasPadam
  13. harap2 nabil dah hafaz semua ayat tu ye....

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah..mudahan nabil dpt hafal surah2 tu...ank lelaki ni lain sikit kak, xsama dgn anak perempuan yang lebih berdikari.

    BalasPadam
  15. bestnya kalau ada jadual mcm ni...

    BalasPadam
  16. bla bercuti pnjg...mmm homework pun cuti ya ;-)

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)