Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 3 Jun 2014

Mereka Masih Disini... DAURAH MASJID NEGERI... ^___^

Assalamualaikum kekawan.. moga sihat dan ceria :)
Alhamdulillah, selawat serta salam buat Nabi Muhammad S.A.W..


Kecik jer Nabil.. padahal sebaya.. darjah 1 ehe :)
Cuti sekolah ni saya masih menghantar mereka di Program Daurah Masjid Negeri.. suka juga mereka disini.. bertambah juga ilmu sambail memantapkan lagi Solat dan Bacaan Al Quran mereka..
Semasa saya nak meninggalkan Nabil selepas daftar tu.. beriye pesan "Pukul 5 mama datang ambil Nabil ye" berulang mengingatkan saya.. Ye la sayang.. takan mama nak tinggal tido kat sini pulak..




Lepas tu pergi tengok kakak berdua tu.. mereka pergi daftar sendiri.. dah besarkan.. lagi pun dah banyak kali pergi program ni.. Nabil jer baru sebab peserta program  ni bermula umur 7-17 tahun..

Masa jemput tu.. masing2 menunjukan jadual program.. yg ni jadual program kakak berdua.. 

Yang ni Nabil punya jadual, "tak sabar nak tunggu esok mama, ustaz kata esok ada tengok video.. cerita nabi " katanya..

Berbeza sungguh cuti sekolah mereka dengan cuti sekolah kita dulu-dulu kan.. Masa saya kecik dulu cuti sekolah jer puas berjalan ke rumah nenek dan makcik pakcik.. bermain bersama sepupu2.. pastu kalau tak pergi mana pun.. cuti sekolah tu tak jumpa buku langsung lah.. main jer pagi hingga ke petang, main galah panjanglah, teng tenglah, Kala Kondi, Polis Entri lah..lastiklah, main getah lah.. tak pun bagi perempuan ni main masak2 dan anak patung kan.. anak patung pun buat sendiri.. 




27 ulasan:

  1. Alhmdlh ada manfaat cuti sekolah mereka... cuti sekolah saya dulu, tolong mak wat keje umah & mainnnnn sepanjang hari he3

    BalasPadam
  2. Betul tu. Memang berbeza sungguh budak dulu dan sekarang. Sekarang ni, macam-macam program ada bila tiba cuti sekolah.

    BalasPadam
  3. ni yg nak puji sgt2 Malaysia sbb kat Brunei ni klau cuti sekolah mmg xde apa laaaaaa aktivitinya.

    BalasPadam
  4. Alhamdulilah ....moga anak2 yatie menjadi anak yang soleh dan soleha
    Ingat akak zamn budak2 dulu cuti sekolah tak lekat kat rumah...apalagi kawan2 ramai.

    BalasPadam
  5. alhamdulilah..seawal usia nabil di dedahkan dengan program keagamaan. moga jadi anak soleh ye nabil.
    datang menabung

    BalasPadam
  6. Bestnya..kalau ada utk umur 5 thn..mesti sy suruh anak g joint gak

    BalasPadam
  7. cuti sekolah yang bermanfaat. good job sis & anak-anak

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah bagus la.. moga usaha yg mendatang keberkatan seperti ini mendatangkan hasil yang baik pada anak2 amin :D

    BalasPadam
  9. cuti zaman kita dulu nak balik kampung mandi sungai pergi kebaruh tangkap ikan..heheheh,,seronok..
    tapi program yg akak hantar mrk ni jauh lebih baik drp aktiviti2 seronok2 tuh...inshaallah pelaburan yg bernas..

    BalasPadam
  10. Pengisian masa cuti yg terbaik ni Yati..
    Masa kita dulu memanglah tak boleh banding dgn budak sekarang.
    Tapi kita dulu cuti sekolah main pun tak membimbangkan
    Sekarang silap sikit bahaya mengundang..
    Dulu mana ada org culik budak. Tak pernah dengar pun.

    BalasPadam
  11. Alhamdulillah...terisi jugak masa cuti sekolah kan

    BalasPadam
  12. bagus yati, setkan program utk anak2 di cuti2 sekolah ni..
    moga dorang beroleh ilmu yg berkah, insyaAllah

    BalasPadam
  13. alhamdulillah..aktiviti yg sgt baik utk cuti sekolah...

    BalasPadam
  14. Bagus sis. Insya Allah tahun depan boleh saya hantar budak dua orang tu. Kat masjid negeri mana ni ye sis? tak perasan kalau ada tulis...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini di Masjid Negeri Shah Alam Roshaliza..

      Padam
  15. alhamdulillah...manfaat cuti sekolah mereka =)

    BalasPadam
  16. tak sama dah aktiviti kita dengan diorang skang kan kak. tapi zaman diorang kena tuntut ilmu agama macam nie. sebab diorang hidup dalam zaman yang penuh dengan cabaran

    BalasPadam
  17. Zaman kita dulu mana ada program gini.. skrg semuanya..ada.. cuma nak ngan tak nak je hantar antar anak tuk program gini..

    BalasPadam
  18. Pengisian yang bagus utk cuti sekolah…
    Betul tu kak… Cuti sekolah mmg main jer memanjang… Dah tak heran nak baca buku, ekekek..
    Saya dulu ada dua org abang dan adik lelaki… mmg main pun games boys jer mcm bola, badminton, ping pong, dan yg paling best masuk hutan cari buah getah!

    BalasPadam
  19. bagus jugak hantar program cenggini kak yatie, kalo idok ngadap ke henpon, main game aje la jawapnya

    BalasPadam
  20. Bagus la program begini.. dapat juga mengisi masa anak2 time cuti nie... daripada dok main dan tengok tv jer kan...

    BalasPadam
  21. oo..kat masjid negeri ke?in shaa allah tahun depan anak sulung saya 7 thn.bolehlah antar.sekarang ni duk lari2 kat kg.sama macam kita dulu lah kak:)

    BalasPadam
  22. baguslah anak ikut kata. anak2 saya pun teringin nak p kem yang disediakan sana sini.tapi mereka enggan. duduk berjauhan dengan keluarga menyebabkan setiap kali cuti, pasti mereka nak jumpa dengan sepupu sepapat, atuk dan neneknya juga

    BalasPadam
  23. Pengisian cuti persekolahan yg terbaik....

    BalasPadam
  24. zmn kita kecik2 dulu , kelas ibadah ni x de . tv pun kartun popeye jer selebihnya bermain dgn kawan jiran sekampung . nak maghrib baru ingat balik rumah ... l;u saya ada nak pun akan saya bawa ke sini utk tambah ilmu akhirat ...

    BalasPadam
  25. kita dulu lain kak yatie...skang ni..budak2 cuti...tambahkan pengisian ilmu di dada...bagus..daripada diaorg duduk rumah mengadap komputer...TV jer..

    BalasPadam
  26. Samalah kita CH... duk kampung jer le.....main pondok pondok nak pergi mana lagi....budak budak sekarang mak pak berduit CH

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)