Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 25 Jun 2014

Petua Agar ANAK Ikut Cakap IBUBAPA

Assalamualaikum kekawan ..
Salam petang yg ceria :)
Saya ambil dari wall FB saya.. untuk kita kongsi bersama di sini... semoga memberi manfaat buat semua :D






Petua Agar Anak Ikut Cakap Ibubapa 

1. Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat.

2. Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.

3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah ... hingga habis.





4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya".

5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.

Silakan SHARE untuk MANFAAT Bersama

14 ulasan:

  1. terima kasih yatie..kongsi disini

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thanks sharing... menarik info ni... boleh try apply...

      Padam
  3. thanx untuk perkongsian ni...

    BalasPadam
  4. Perkongsian yang baik... Tq

    BalasPadam
  5. Boleh cuba..good sharing ni..tq dear..;-)

    BalasPadam
  6. tima kasih atas pengkongsiaan ni

    BalasPadam
  7. assalammualaikum
    info yg amat bagus. pagi esok nak cuba naa

    BalasPadam
  8. Tq kak for sharing. Kalau dah jadi amalan insya allah boleh nampak hasil. Kalau setakat sekali buat harap anak dah patuh cakap kita... huhuhhu..tak dapat la agaknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Ros, kita ibubapa kena istiqamah membuatnya tak boleh sekali buat jer kan.. bak kata ustazah norhafizah musa.. kita kena ajar anak ni solat lebih 100 kali baru berkesan..

      Padam
  9. Allahu Akbar..terima kasih kak share info ni

    BalasPadam
  10. In shaa Allah jom kita amalkan...:D

    BalasPadam
  11. InsyaAllah moga usaha kita diberkati...

    BalasPadam
  12. boleh lah akak pratik kan untuk anak akak Iman ni....terima kasih yatie share info ni

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)