Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 17 Jun 2014

:: KEDATANGAN MU... tak sabar di TUNGGU.. ::

Assalamualaikum kekawan..
Alhamdulillah.. Moga sihat dan ceria :)


19 Syaaban 1435H.
12 hari menuju Ramadan.

"Puasa mempunyai pakej latihan yang bersepadu. Antaranya, berlapar, bangun malam, membaca al-Quran, bersedekah, beriktikaf di dalam masjid dan lain-lain lagi. Jika semua pakej latihan ini dilaksanakan dengan betul, barulah puasa akan melahirkan takwa." -Ustaz Pahrol Mohamad Juoi, Agar Ramadan Berbuah Takwa. 

Sumber: SOLUSI 34, (Andainya Ini Ramadan Terakhir Layakkah Kita Berhari Raya)

Pada malam hari sabtu tu, selepas maghrib saya sekeluarga membaca yasin, doa selamat utk menyambut Ramadan mubarak.. Mak kata sekali semua dah berkumpul ni elok lah kita buat.. kami hanya buat ahli keluarga saja.. dah tentu ramai.. penuh dengan anak cucu cicit .. buat dirumah kak lang saya juga..

Selepas tu buat sambutan hari lahir bulan Jun juga iaitu kak teh dan Ucu.. tengok tu punya rajin .. dengan periuk hidang atas meja.. ye la penat siang tadi tak habis.. (baca nurin-e-days-emmmm-meriah.) Kami tambah menu dengan satay ayam malam tu 200 cucuk habis atuk uwan anak cucu cicit makan hehehe 

Malam tu budak superwoman dua orang tak habis dengan monopod untuk berselfie.. habis semua gambar dok mendongak keatas jer lah..

Kekawan tentu dah ada kenduri menyambut Ramadan ni kan.. 




24 ulasan:

  1. tak sabar kan kak...dah nak masuk bulan ramadhan. sukanya...
    moga Allah rezekikan kita untuk berjumpa ramadhan. aamiin... :)

    BalasPadam
  2. Mohon moga dipertemukan ramadhan tahun ini dan tahun-tahun akan dtg Yati.
    Bila berhimpun macma ini memang baik dibuat begitu - betul cadangan mak itu.

    BalasPadam
  3. kami baru buat kenduri puasa minggu lepas

    BalasPadam
  4. wahh..lagi 12 hari ye nak puasa..berdebar2 pulak..selamat menyambut puasa ka..jom prepare ape yang patut..barang dapur kna topup..rohani n jasmani kite pun kena bsedia jugak..hihi

    BalasPadam
  5. moga ramadhan kali ini memberi seribu cahaya.

    BalasPadam
  6. keluarga saya pon dah buat ahad lepas...entry blom siap, tgu ye hehe

    BalasPadam
  7. as salam, singgah sini ..rejab sudah berlalu,syaaban sedang dilalui dan semoga sampai ke bulan ramadhan...Ya Allah! berkatilah aku di dalam bulan rejab dan sa'aban dan temukan aku dengan bulan ramadhan....

    BalasPadam
  8. Wah meriah sekali...berkumpul dan meraikan sekeluarga tak kira apa bentuk event sekali pun...

    Bagus2....

    BalasPadam
  9. Salam kak.. meriahnya kenduri sambut Ramadhan... kmi InsyaAllah akan buat, tapi belum lagi... mgkin minggu depan.. :)

    BalasPadam
  10. sue pon rasa tak sabar gak nak tempuh ramadhan kali ni

    BalasPadam
  11. tinggal x sampai 2 minggu kan kak Yati..kat TV pulak dh kluar iklan RAYA hhuhhu

    BalasPadam
  12. Ramadhan adalah bulan yang paling istimewa rasa tak sabar pulak...
    seronok dapat berkumpul sekeluargakan..

    BalasPadam
  13. Semoga kita dipertemukan dengan Ramadhan..
    Seronok bila dapat bekumpul beramai2 kan yatie

    BalasPadam
  14. meriah bila berkumpul tambahan buat kenduri lebh bermakna, pandai Nur perasan gambar monopod mendongak :)

    BalasPadam
  15. Semoga kita sama.sama sempat dan dpt menikmati bilan puasa tahun ini

    BalasPadam
  16. meriahnye buat majlis camtuh.
    besar pahalanye.. buat majlis baca yasin beramai2..
    pasti berkat.. InsyaAllah~

    BalasPadam
  17. best bila dapat berkumpul ramai-ramai

    BalasPadam
  18. antara bgn bertahajud,beribadah...atau bgn tgk bola hehe

    BalasPadam
  19. Sekejap je rasanya. Insya Allah berpeluang hendaknya kita menyambut Ramadhan tahun ini. Bila berkumpul beramai-ramai, memang macam-macam keletah dapat dilihat. Suka bermonopod zaman sekarang ni, saya je yang belum lagi :)

    BalasPadam
  20. cepatnya masa berlalu...dah x lama lagi nak Ramadhan...

    BalasPadam
  21. malam semalam rumah mak pun buat tahlil adik beradik jer.... tempah jer CH...tak de sapa nak masak...lagi senang tenaga pun tak terbuangkan

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)