Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Selasa, 24 November 2015

KEK OREN BLENDED





KEK OREN BLENDED

Facebook Page : Resepi Kek & Puding
Website Resepi Kami : Daridapur.com 
Bahan - bahan :

* 1 biji oren Sunkist - belah, buang putih kat tgh2 & potong kecik2 termasuk kulit.
* 1 cawan minyak masak
* 1 cawan gula
* 3 biji telur
* Sedikit pewarna kuning
* Sedikit esen oren
2 cawan tepung gandum
1 sudu besar baking powder
1 sudu teh soda bikarbonat

Cara2nya:

Blender semua bahan2 yang bertanda * sampai halus.

Ayak tepung gandum bersama baking powder & soda bikarbonat.

Campurkan bahan2 yang sudah diblend tadi dengan tepung.

Gaul dengan senduk sehingga tepung tadi x berketul2.

Panaskan oven dengan suhu 1700C - api atas bawah.

Bakar dalam loyang yg dah dilapik kertas minyak & digris selama 30 - 35 minit


P/s Gara-gara saya pergi sekodeng FB, tengok mcm mudah jer.. jadi kita save dulu kat sini :)

9 ulasan:

  1. Ingat lagi saya, masa kecik2 dulu...time nak raya....mak mesti buat kek macam ni...:)

    BalasPadam
  2. waahh,,,sedapnya,,suka sangat kek camni,,

    BalasPadam
  3. kek oren antara kek kegemaran...biasa tengok orang buat yang parut kulit....yang ini macam senang kan blend jer semenye.

    BalasPadam
  4. sedapnya kek oren terbau aroma orennyaa

    BalasPadam
  5. La.. mula-mula baca saya rasa senang betullah. Tengok bahan pun macam semua ada di rumah. Yalah sayakan rajin membeli tapi tak rajin menggunakannya! Tapi bila sampai bab membako tu, CH.... lemah terus semangat saya. Ke saya ni memang malas nak membaking gamaknya ^_^

    BalasPadam
  6. mesti wangiiii je bila masak kan..senang pulak tu nk buat..

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)