Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Rabu, 25 November 2015

HATI AYAM DAN ORGAN DALAMAN PUNCA MANUSIA BERPENYAKIT ? Cer baca.. kena berhati-hati..



[ HATI AYAM & ORGAN DALAMAN PUNCA MANUSIA BERPENYAKIT?]
Kita diajar kalau nak tambah darah kita kena makan hati lembu dan hati ayam. Sains juga menggalakkan makan hati kerana khasiat zat besinya yang sangat tinggi . Tetapi Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Mana kita mesti pilih? Nak ikut cara kafir ke nak ikut cara Nabi Muhammad SAW ?
Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita kerana hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dandineutralkan. Jadi kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat islam.
Kebanyakan ayam di pasaran hari ini telah disuntik bahan kimia untuk mempercepat tumbesarannya kerana didorong oleh permintaan pasaran yang semakin meningkat. Bahan kimia yang berbahaya ini akan dikumpulkan di hati.
Kandungan racun dalam hati:
- Antibiotik tylosin
- Penisilin
- Oxytetracycline
- Kanamycin.
Walau pun Nabi berkata jangan tetapi ulamak lebih menjatuhkan hukum makhruh dalam keadaan ini dan bukan mengharamkannya.
Organ dalaman adalah organ selain daging yang terkandung dalam tubuh haiwan seperti:
- Hati
- Paru-paru
- Perut
- Hempedal
- Buah pinggang
- Jantung
- Telur ayam yang belum keluar dari perut ayam
- Telur ikan
Saranan ilmu Sains bahawa memakan hati haiwan adalah baik untuk menambah darah adalah ilmu songsang yang diajar oleh orang Yahudi . Memakan hati bukan sekadar tidak membantu meningkatkan paras hemoglobin darah malahan memakannya akan mengundang pelbagai mudharat lain yang Allah dan RasulNya saja yang mengetahui dengan tepat. Waallahualam
Creditto_norfisah
p/s : Semoga dapat membantu dan semoga bermanfaat, silakan SHARE

6 ulasan:

  1. Begitulah dakyah yahudi untuk merosakkan orang Islam.. Bagus perkongsian ini..

    BalasPadam
  2. kalau saya memang selalu buang ke hati dgn mempedal ayam...saya geli nak bersihkan...hahaha

    BalasPadam
  3. tulah kan, masa mengandung dulu saya kurang darah
    misi dok suruh makan hati ayam
    dulu suka juga makan, tapi lately bila dah tahu...memang masuk bakul sampah aje

    BalasPadam
  4. Kita suka hati CH...sedapnya...Makan gitu je pun sedap. Dalam rumah ni yg makan cuma mak ngan Pak Jilap jer le, Anak anak mmg tak makan pun

    BalasPadam

Terima kasih kerana meninggalkan komen disini ^__^
Maaf jika komen tidak sempat dibalas ye :)
Insha Allah saya akan kunjung balas ke blog anda :D

Mohon kerjasama kepada pemberi komen yg budiman,
Harap tidak meninggalkan pautan diruang komen,
Terima kasih atas perihatin anda :)